صفحه اصلی
نقشه سایت
ورود اعضاء
العربیه
English
۱۴۰۳ يکشنبه ۲ دي
دوباره تلاش کنید
!!!b1!!!
!!!b1!!!
معرفی
مقدمه
چشم انداز
ماموريت
اهداف
اسناد
برنامه پنج ساله مدیریت سبز
برنامه عملیاتی سال 1398
برنامه عملیاتی سال 1399
شورای راهبری
ترکیب اعضای شورا
شرح وظایف
صورتجلسات
سال 98
صورتجلسه هفدهم
صورتجلسه هجدهم
صورتجلسه نوزدهم
سال 99
صورتجلسه بیستم
صورتجلسه بیست و یکم
صورتجلسه بیست و دوم
صورتجلسه بیست و سوم
صورتجلسه بیست و چهارم
صورتجلسه بیست و پنجم
صورتجلسه بیست وششم
سال1400
صورتجلسه بیست و هفتم
سال 1402
صورتجلسه بیست و هشتم
كميته ها
كميته آموزشي و فرهنگي
ترکیب اعضای کمیته
شرح وظایف کمیته فرهنگی و آموزشی
اقدامات کمیته آموزشی فرهنگی
کمیته پژوهش و HSE
ترکیب اعضای کمیته
شرح وظایف کمیته پژوهش و HSE
اقدامات کمیته پژوهش و HSE
كميته اصلاح الگوي مصرف
ترکیب اعضای کمیته
شرح وظایف کمیته اصلاح الگوی مصرف
اقدامات کمیته اصلاح الگوی مصرف
کمیته زیباسازی فضا و زیست بوم
ترکیب اعضای کمیته
شرح وظایف کمیته زیباسازی فضا و زیست بوم
اقدامات کمیته زیباسازی فضا و زیست بوم
کمیته انرژی
ترکیب اعضای کمیته انرژی
شرح وظایف کمیته انرژی
اقدامات کمیته انرژی
اقدامات
1398
1397
1401
شيوه نامه ها
دستورالعمل مديريت سبز
دستورالعمل کمیته پژوهش و HSE
دستورالعمل کمیته زیباسازی فضا و زیست بوم
دستورالعمل کمیته انرژی
مشارکت
ارسال طرح
عضویت داوطلبانه
" مطالعه رفتار مصرف کننده در مواجه با مد آهسته " / الناز گشتاسب
ارسال شده در تاریخ
1399/04/22
ساعت
12:50
مقطع تحصیلی : کارشناسی ارشد
رشته تحصیلی : طراحی پارچه و لباس
تاریخ دفاع : 1398
چکیده : مد آهسته، جنبشی معاصر و اصطلاحی جدید در دنیای امروزی است که برای کاهش سرعت تغییرات مد و جلوگیری از مصرف گرایی و در تقابل با مد سریع به وجود آمده است. این جنبش در راستای توجه به منابع طبیعی و بهرهبرداری مناسب از آنها، به چالشی مهم به منظور حفاظت از محیط زیست و حمایت از منابع انسانی برای مد سریع رایج بدل شده و محققین و فعالان زیادی را در سراسر دنیا درگیر خود کرده است. مصرفگرایی مشوق نظامی اجتماعی - اقتصادی است که همواره خرید کالا و خدمات بیشتر را طرح ریزی میکند. این واژه در اقتصاد به معنی اتخاذ سیاست های کلان اقتصادی است که برای اشاعه ی مصرف توسط شرکتها و مؤسسه های اقتصادی بر جامعه اعمال میشود. شرکتهای بزرگ همواره درحال تلاشند تا بر رفتار مصرف کننده تأثیرگذار باشند و خطدهی بر تصمیمات آن ها را به دست بگیرند. رفتار مصرف کننده را میتوان به عنوان یک فعالیت انسانی معطوف به ارضای نیازها و خواستهها از طریق فرایند مبادله، تعریف کرد. هدف این پژوهش مطالعه ی رفتار مصرف کننده در مواجهه با مد آهسته و بررسی روند مد و شناخت جایگاه مد آهسته در کشور ایران میباشد. این تحقیق با روش توصیفی- تحلیلی و به منظور تدوین و تشخیص مناسب بودن یک فرآورده، انجام شده است. جامعه آماری پژوهش، متشکل از جوانان 20 تا 35 ساله ی ساکن شهر تهران بوده و ابزار مورد استفاده جهت گردآوری اطلاعات شامل منابع کتابخانهای، اسناد، سایتهای اینترنتی معتبر و پرسشنامه ای با استفاده از طیف پنج تایی لیکرت می باشد که به بررسی رفتار مصرف کننده جوان در مواجهه با مد آهسته در کشور ایران پرداخته شده است. نتایج به دست آمده از تحلیل های آماری پژوهش حاضر نشان می دهد که جهت بررسی روند مد در ایران چهارمؤلفه حائز اهمیت است و از این میان، مدگرایی بالاترین مقدار اهمیت را دارا می باشد، در نهایت می توان نتیجه گرفت که مصرف کنندگان جوان در ایران به دنبال پیروی از مد هستند. همچنین در ادامه بررسی های انجام یافته چنین بدست آمد که اطلاعات جامعه آماری در رابطه با مد آهسته کمتر از حد مطلوب می باشد. بنابراین مد آهسته در کشور ایران در حال حاضر دارای جایگاه مناسبی نیست.
کلمات کلیدی: محیط زیست، مد آهسته، مصرف کننده، رفتار مصرف کننده، مد اخلاق مدار
طالب پور، فریده، 1340 - ، استاد راهنما
داوری، روشنک - استاد مشاور
دانشگاه الزهرا (س). دانشکده هنر
ارسال کننده:
تعداد بازدید:
1202
تصاویر مرتبط:
برچسب ها
فیلم مرتبط
فیلم مرتبط
فیلم مرتبط
صوت
مشاهده نظرات
(
تعداد نظرات
0
)
نظرات کاربران
ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
کد امنیت
تمامي حقوق سايت براي
دانشگاه الزهرا ( س )
محفوظ است.